• Подання
    Подання
  • Розгляд і доопрацювання
    Розгляд і доопрацювання
  • Голосування
    Голосування
  • Оголошення переможців
    Оголошення переможців
  • До закінчення залишилось
    Планування і реалiзацiя
    Планування і реалiзацiя

SMART-бібліотека – помічник «розумного міста» На реалізації

Доданий
22.09.2018
Номер
102
Культура

SMART-бібліотека – це «розумна бібліотека», де буде можливість самостійно надрукувати на 3D принтері, почитати книги, що оживають, спробувати себе в ролі ілюстратора книжок, навчитися використовувати електронні сервіси «розумного міста». Хмельницький стане ще більш сучасним, громадян підготовленими до нововведень, а бібліотеки – місцем з атмосферою, де хочеться креативити і створювати щось своє.

Автор проекту
Тамара
Тамара Козицька
Бюджет
150 000 грн
Розрахунок бюджету
Теги
на об’єкті галузі культури
Район
Все місто
Адреса
вул. Подільська, 78, Хмельницький

Опис

Проблема (передумови, обґрунтування необхідності реалізації проекту)

В усьому світі все популярнішою стає ініціатива «розумного міста». У місті Хмельницькому також впроваджуються електронні сервіси для підвищення якості життя громадян.

Проте існує проблема технологічної або цифрової грамотності людей, яка передбачає вміння користуватись сучасними інформаційними технологіями, програмним забезпеченням. З іншого боку, гаджети захопили увагу дітей та молоді, більше використовуються для дозвілля.

Взятися за часткове вирішення цієї проблеми готові бібліотеки міста, як доступні всім та важливі суб`єкти формальної та неформальної освіти для громадян різного віку. Бібліотеки можуть організувати не просто процес дозвілля, а неформальної освіти і можливості особистісного розвитку.

Технологічні новинки бібліотек дадуть можливість поєднати традиційні технології з новітніми, привернути увагу до дитячого читання, використовуючи доповнену віртуальну реальність, дати можливість кожному власноруч спробувати, як працюють новітні прилади, електронні сервіси.

Для кого цей проект (основні групи мешканців, які зможуть користуватись результатами реалізації завдання)

- для дітей та молоді, які зможуть опанувати технологічні процеси з використанням нових приладів, новітніх технологій;
- для дорослих, які навчаться користуватися різними електронними сервісами, що покращують якість життя в місті;
- для партнерів бібліотек, які зможуть демонструвати технологічні новинки відвідувачам бібліотек;
- для бібліотекарів, які будуть мати змогу популяризувати читання, використовуючи нові технології;
- для креативних людей, які зможуть реалізувати свої задуми, використовуючи наявні у бібліотеці технологічні ресурси.

Пропоноване рішення вирішення проблеми і його обґрунтування

В бібліотеках міста уже допомагають людям в опануванні технологіями: навчають роботі на комп’ютері, записують на чергу до лікаря, реєструють на ЗНО тощо. Запроваджено сервіси електронної бібліотеки, доступу до електронного каталогу, автоматизованої книговидачі, які потребують навчання користувачів.

У бібліотеках можуть навчити використовувати електронні сервіси, зокрема у сфері безпеки, транспорту, медицини, відпочинку, навчання, комунальних послуг, взаємодії влади і громадян.

Технології швидко оновлюються, але оснащена бібліотека зможе уже зараз надати можливість людям спробувати попрацювати, наприклад, на 3D принтері, скористатися гаджетами, які не кожний може купити.

Важливо зацікавити дітей та молодь використовувати технології з користю для власного розвитку, чим і буде займатися бібліотека в форматі SMART.

Хмельницький стрімко розвивається, опановує технології, тому сучасні публічні бібліотеки стануть гарними помічниками у цих починаннях.

План заходів з реалізації проекту (роботи, послуги)

1. Закупити та встановити обладнання відповідно до кошториса.
2. Організувати інформаційну кампанію проекту.
3. Модернізувати офіційний сайт Хмельницької міської ЦБС, адаптувати його для мобільних пристроїв.
4. Створити на сайті бібліотеки сторінку проекту, популяризувати у соцмережах.
5. Провести навчання персоналу бібліотек міста.
6. Запровадити регулярні навчання хмельничан з використання електронних сервісів, створених в місті.
7. Проводити інформаційні дні в БібліоХабі та у бібліотеках-філіях віддалених мікрорайонів про новітні технології із залученням партнерів.
8. Провести в усіх бібліотеках презентації книг з використанням доповненої реальності AR-технологій (Жива абетка, Англійська абетка, Книги з 4D наліпками).
9. Проводити тематичні майстер-класи з використання новітнього обладнання, надавати консультації та відповідні послуги.
10. Провести моніторинг та оцінку проекту.
11. Презентувати результати проекту «SMART-бібліотека – помічник «розумного міста» для громадськості.

Ключові показники оцінки результату проекту

Соціальні:
- збільшиться зацікавленість дітей до книг і читання завдяки технологіям доповненої реальності;
- молодь буде залучена до корисного проведення дозвілля, до навчання і співпраці;
- старші люди навчаться користуватися електронними сервісами і відчуватимуть допомогу і підтримку;
- збільшиться кількість тих користувачів послугами бібліотек, які ходитимуть у бібліотеку не лише за книжкою, а як у коворкінговий, мотиваційний простір;
- покращиться соціальний діалог влади і громади, адже люди будуть більше розуміти, для чого впроваджуються технології в різні сфери життя міста.

Економічні:
- можуть виникнути ідеї для стартапів та можливість виготовлення прототипів для підприємницької діяльності;
- вкладення в «розумне місто» будуть більш виправдані, адже його сервісами будуть користуватися більше людей.

Очікуваний термін реалізації проекту

Очікуваний термін реалізації проекту 6 місяців. У подальшому проект буде діяти постійно

Ризики (перешкоди) у реалізації проекту, на які слід звернути увагу

З моменту подачі до моменту реалізації проекту можуть збільшитися ціни на обладнання. Збільшаться витрати бібліотеки на витратні матеріали до обладнання

Приклади (кейси) схожих рішень

SMARN-бібліотека у Львові
https://zaxid.net/u_ryasnomu_vidkrili_biblioteku_z_novitnimi_tehnologiyami_n1449827

Мейкерспейс - територія креативності та інновацій в Американському домі у Києві
http://www.americahousekyiv.org/makerspace-ua/

Мета проекту

Покращення використання хмельничанами можливостей «розумного міста» шляхом підвищення технологічної та цифрової грамотності громадян через опанування роботи на новітніх приладах та в електронних сервісах з допомогою практичних занять у бібліотеках міста.

Збільшення привабливості відвідування бібліотек, популяризація читання серед дітей та молоді через новітні технології.

Проект реалізовуватиметься на об’єкті галузі

культури

Фотографії